-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8455 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر هنگام نماز خواندن، فردي در بزند و نمازگزار با دست به ديگران اشاره كند كه در را باز كنند.

الف) آيا شاكالي در نماز به وجود مي آيد؟

ب) اگر در اين گونه مواقع بلند الله اكبر بگوييم، نماز اشكال پيدا مي كند؟

ج) اگر ذكر نماز را بلند بخوانيم چطور؟

د) آيا مي توانيم نماز را بشكنيم و در را باز كنيم؟



الف) اشاره كردن با دست به ديگري كه در را باز كند. با كار ديگري انجام دهد، اشكال ندارد و نماز را باطل نمي كند.

ب) اگر كلمه را به قصد ذكر بگويد مثلاً به قصد ذكر بگويد: الله اكبر و در موقع



گفتن آن، صدا را بلند كند كه چيزي را به ديگري بفهماند، اشكال ندارد.

ج) همان طور كه در جواب ب گفته شد، اشكال ندارد.

د) شكستن نماز واجب براي حفظ مال و جلوگيري از ضرر مالي يا بدني و كارهاي مهم ديگر مانعي ندارد، ولي براي مال و كارهاي بي اهميت، كراهت دارد. بنابراين اگر احتمال مي دهيد كه بچه مي ترسد يا گم مي شود، مي توانيد نماز را بشكنيد و در را باز كنيد وگرنه نماز را بخوانيد و بعد از نماز در را باز كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.